Nu är det hög tid att anmäla sig till Svenska Kyrkans Ungas högsta beslutande orgen, Stora årsmötet! Stora årsmötet hålls iår den 5-9 augusti i Borås där flera hundra personer från hela Sverige träffas för att bestämma vad som ska hända i Svenska Kyrkans Unga de kommande åren. Sista anmälan är den 31 maj så missa inte att logga in på medlemssidorna och anmäl dig idag!

Är det någonting du vill påverka finns fortfarande möjlighet att skicka in en motion till Stora årsmötet, alla medlemmar har motionsrätt. Motionen kan mejlas underskriven till amanda.carlshamre@svenskakyrkan.se eller skickas med post till:

Svenska Kyrkans Unga
751 70 UPPSALA

Sista dag att skicka in en motion är den 30 april.

Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift ordnar också en kostnadsfri förträff till Stora årsmötet den 4-5 augusti på S:t Sigfrids folkhögskola samt en gemensam resa både till och från Stora årsmötet i Borås. Läs mer om förträffen och resan och anmäl dig på arrangemangssidan.