Till Växjö stiftskansli söker vi en Lokalavdelningsinspiratör.

Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift kommer att i samarbete med Växjö stift till våren 2016 starta upp ett projekt där vi vill öka medvetenheten och engagmanget för Svenska Kyrkans Unga i församlingar och lokalavdelningar i Växjö stift. Genom detta vill vi också ge barn och ungdomar möjlighet att upptäcka en större gemenskap och en fördjupad tro.

Som lokalavdelningsinspiratör för Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift kommer du arbeta främst med distriktets arbete med lokalavdelningsstöd. Bland arbetsuppgifterna ingår att besöka och på andra sätt hålla kontakt med lokalavdelningarna i distriktet. Du kommer att besöka församlingar som är intresserade av att starta upp lokalavdelningar och tillsammans med distriktsstyrelsen och konsulent stötta lokalavdelningarna. Att utarbeta ett långsiktigt hållbart arbetssätt för kontakt mellan lokalavdelningarna och distriktsstyrelsen ingår även i projektet. Tillsammans med den utsedda planeringsgruppen förbereder och genomför du Nattkampen 2016 som är ett dygnslångt tävlingsläger som arrangeras tillsammans av Växjö, Skara, Linköping, Göteborg och Lunds distrikt.

Vi söker dig som har lätt att knyta kontakter och har en förmåga att arbeta självständigt och på ett strukturerat sätt. Att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift är ett krav. Du delar Svenska Kyrkans värderingar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi ser gärna att du har har erfarenhet av engagemang eller arbete inom idéburna organisationer.

Vi ser gärna sökande som själva har/har haft ett engagemang inom Svenska Kyrkans Unga.

I tjänsten ingår arbete på kvällar och helger.

B-körkort krävs.

Tjänsten är en projektanställning i 18 månader med omfattning 75 %. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på stiftskansliet i Växjö.

Information om tjänsten:

Har du frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta Torsten Thorvaldsson, ordförande i Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift, tel nr: 073-8163442, mail: torsten@svenskakyrkansunga.com eller Erik Sidenvall, chef för församlingsenheten, tel nr: 0470-773812, mail: erik.sidenvall@svenskakyrkan.se.

För facklig information:

KyrkA, Jens Linder 0470-77 38 82

Vision, Helena Fyhr-Abrahamsson 0470-70 48 65

Ange diarienummer 15-1123-221 i din ansökan.

Välkommen att söka tjänsten på denna länk, senast den 21 februari!