Johanna Eklöv

Hej,

Jag heter Johanna Eklöf och har nyligen blivit anställd som projektledare av Svenska Kyrkans Unga för att utreda hållbara strukturer för barn- och ungdomsorganisationer på landsbygden. Vilket i sin tur betyder att jag kommer åka runt och, förhoppningsvis, intervjua er i Kalmar län om hur ni tycker att er organisation fungerar och hur ni tycker att vi ska göra för att locka mer medlemmar.

Jag är 24 år och har nyligen tagit kandidatexamen från Linnéuniversitetet i Växjö i internationell samhällsvetenskap och sociologi, där jag även skrev min kandidatuppsats om kristen tro och tradition bland 90-talister på universitet. Jag kommer ursprungligen från Vingåker i Sörmland men utvandrade till Småland för snart 4 år sedan och håller fortfarande på att lära mig vad ”bös” och ”hie” betyder.

Jag ser mycket fram emot att komma ut i församlingarna och träffa er och höra om era personliga åsikter och erfarenheter.