Planeringsgruppen för Nattkampen söker nu funktionärer till höstens Nattkamp – En Glasklar Nattkamp – som kommer hållas den 1-2 oktober på Hjärtaskogs lägergård (utanför Lenhovda).

Är du intresserad av någon av posterna nedan eller har ytterligare frågor? Skicka ett mejl till nattkamp@svenskakyrkansunga.com och tala om vad du är intresserad av. Glöm inte att ange kontaktuppgifter så att vi kan komma i kontakt med dig. Mer information om nattkampen finns på nattkampen.se. Personer från Växjö stift har förtur till funktionärsposter.

Poster vi söker funktionärer till:

Stationsfunktionärer: Vi behöver 8-12 funktionärer per station. Vi söker framförallt grupper från lokalavdelningar/församlingar som vill ansvara för en eller flera stationer, men vi är även intresserade av enstaka funktionärer.

Matgrupp: Gruppen som ser till att ingen går hungrig. Ansvarar för alla matservering (och matlagning) på lägerområdet. Kvällsmat, Nattmat och frukost. Även funktionärsmat och lunchpaket ordnas av matgruppen. Vi söker dig som gillar att arbeta med mat!

Cafégrupp: De som gör Nattkampscaféet till Nattens bästa samlingspunkt! Säljer kaffe, the och sötsaker.

Sekritariat/Allt-i-allo: Är med och sköter incheckning, tävlingsstart, målgång och svarar på deltagarnas frågor. Rycker även in och fixar praktiska uppgifter när det är lugnt i sekritariatet.

Transportgrupp/Fixare: Ser till att funktionärer och material är på rätt plats vid rätt tid. Hjälper även till med banuppsättning, uppbyggnad av lägerplats m.m.

Sjukvårdsansvarig: Rycker ut och tar hand om eventuella skadade eller sjuka under natten! Är med fördel utbildad sjuksköterska eller har någon annan medicinsk utbildning.