Datum: 28.12.2015 – 01.01.2016

Sista anmälningsdag: 13.12.2015

Plats: Tallnäs Stiftsgård

Vi välkomnar dig som är mellan 14-30 år att fira nyår tillsammans med oss!

Här hittar du vår affisch för nerladdning

Vintermötet sträcker sig från den 28:e december till den 1:e januari och hålls på Tallnäs stiftsgård som ligger utanför Skillingaryd, söder om Jönköping, och där finner du både sporthall, vedeldad bastu och ett eget café. Tillsammans firar vi sköna mässor, sitter uppe alldeles för länge, spelar spel, samtalar och har en väldigt massa skoj.

Med temat Lords of the Things i spetsen så kommer vi erbjuda häftiga föreläsningar och undervisningar i tre olika nivåer för att alla skall få en möjlighet till att växa i sig själva. Följ med oss på äventyrliga dagar i vårt Fylke, Tallnäs. I ett möte mellan J.R.R Tolkiens verk och Gud börjar vi vår vandring där vi själva får bära ringen.

Lägrets bibelord är Matteus 16:26a. ”Vad hjälper det en människa om hon vinner hela världen men måste betala med sitt liv?”

”Vi valde detta bibelord för att visa att man skall inte fästa sig vid att man skall ha och ha utan man måste även tänka på vad man faktiskt har och att man aldrig skall förgås i sitt egna begär utan att man kan ser glädjen i det som är” säger Oskar Ahlberg som är en av årets vintermötessekreterare.

I anmälan ska du välja nivå på undervisningen.De nivåer som finns är:

Nivå 1 – Radagast: För dig som är nykonfirmerad eller precis har påbörjat din resa.
Nivå 2 – Gandalf: För dig som varit på väg ett tag.
Nivå 3 – Saruman: För dig som kommit långt och vill ha en utmaning.

Några av de medvekande under lägret är:
Lägerpräst:
Emil Jörgensen.
Vill du läsa mer om Emil kan du göra det här.

Lägerdiakon:
Martin Rosén.

Föreläsare:
Elias Ytterbrink. Vill du läsa mer om Elias kan du göra det här.
Biskop Fredrik Modéus. Vill du läsa mer om Biskop Fredrik kan du göra det här.

Undervisare:
Nivå 1 – Radagast: Stine Jalnefur. Vill du läsa mer om Stine kan du göra det här.
Nivå 2 – Gandalf: Kommer snart!
Nivå 3 – Saruman: Henrik Broman

Viktigt att veta:
Vad? Vintermötet 15 / 16 – Lords of the Things
När? 28 december 2015 – 1 januari 2016
Vem? Lägret vänder sig till dig som är 14 år eller äldre. (Grupper med konfirmander måste ha med sig egen ledare.)
Kostnad? 950 kr om du är medlem i Svenska Kyrkans Unga. Är du inte medlem är kostnaden 2 500 kr. (Det är gratis att bli medlem)
Anmälan? Sker på www.svenskakyrkansunga.com senast den 6 december.Anmälningsavgiften ska betalas in innan anmälningstidens utgång för att anmälan ska vara giltig.

Mer information?
Håll koll här på sidan eller kontakta vintermöteskommittén på vintermote@svenskaskyrkansunga.com