Datum: 14.09.2018 – 16.09.2018

Sista anmälningsdag: 05.09.2018

Plats: Stiftsgården Tallnäs

Varför finns en styrelse? Vad betyder egentligen ansvarsfrihet? Hur arbetar en styrelse på bästa sätt? Vad gör ett presidium? Vad är motion, proposition och yrkande? Hur kan jag påverka Svenska Kyrkans Unga genom ett gott styrelsearbete?

Detta kan du få svar på om du åker på Svenska Kyrkans Unga i Växjö stifts styrelseutbildning! Utbildningen ger både nya och gamla styrelsemedlemmar kunskap i hur en styrelse fungerar och hur man kan jobba tillsammans. Under helgen varvas teori med praktiska övningar och du får chans till att ställa frågor kring styrelsearbete.

Helgen är ett väldigt bra tillfälle att lära känna medlemmar i andra styrelser i Växjö distrikt och att dela erfarenheter. Utbildningen kommer att ledas av stiftspedagog Christina Evertsson och är gratis för dig som sitter i en styrelse eller har ett förtroendeuppdrag i din lokalavdelning.

Vi börjar fredag den 14 september med drop-in från 17.00 och börjar med kvällsmat vid 18.30. På söndagen den 16 september avslutar vi med lunch vid 12.30. Mer information om packning osv. kommer senare! Styrelsen i din lokalavdelning är varmt välkommen, och vi hoppas att vi ses där!

Kontaktperson:

Namn: Ella Karlsson