Datum: 25.03.2022 – 26.03.2022

Sista anmälningsdag: 10.03.2022

Plats: Tallnäs stiftsgård

Om Herren dröjer (och pandemiläget tillåter) samlas vi till Distriktsårsmöte lördagen den 25 mars 2022 på Tallnäs stiftsgård.

Vi startar på fredagen med drop in från kl. 17 och middag vid 18.00. Årsmötet är avgiftsfritt. Till årsmötet kan lokalavdelningen skicka alla ombud som lokalavdelningen är berättigade att skicka, två ersättare och de som deltar som observatörer.

På Distriktsårsmötet samlas vi för att lägga det gångna året bakom oss och granska arbetet som utförts. Vi får även bestämma vad Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift som organisation ska vara och göra under det närmaste året. Det kan vara sådana frågor som vad vi ska ha för verksamhet under året, vilka som ska vara med i Distriktsstyrelsen eller om vi kanske ska driva ett särskilt projekt.

Varje lokalavdelning får skicka minst två ombud, och sedan ännu ett för var 25:e medlem. Från en lokalavdelning får dock max fem ombud skickas. Information om hur många ombud just din lokalavdelning får skicka hittar du här:

Antal ombud lokalavdelningarna har rätt att skicka till DÅM 2022

Handlingar:

Föredragningslista-dåm22.docx

Verksamhetsberättelse 2021

Propositioner 2022

Rambudget

Sammanträdesordning 2022

Sammanträdesordning-2022-reviderad

Verksamhetsplan 22-23.docx

Ordlista22.docx

Bokslut21 Sv kyrkans unga

Sakrevision SKU växjö stift 2021

Motion 2022:1

Motionssvar till Motion 2022:1

Distriktsstyrelsens årsmötesprotokoll 2021

Anmälan hittar du längst upp på denna sida. Håll utkik här på hemsidan för uppdateringar och mer info. Följ gärna även vårt instagramkonto: vaxjosku eftersom informationen även kommer ut där och det är möjligt för er att ställa frågor till oss.

Välkomna!

Allt gott,