Nattkampen 2023 kommer gå av stapeln den 30 september – 1 oktober på Stiftsgården Tallnäs. Temat för Nattkampen 2023 är: “Kampen om Sherwoodskogen” och det kommer genomsyra hela arrangemanget. För att kunna genomföra arrangemanget behöver vi din hjälp!

Vi har nu öppnat anmälan till Nattkampen för funktionärer. Du kommer åt anmälningsformuläret på denna länk: https://www.trippus.net/NattkampenFunktionärer30sept1okt2023

Du behöver anmäla dig via länken även om du tidigare har meddelat oss att du vill vara funktionär. Är det någon mer från din ungdomsgrupp som vill vara funktionär så får ni gärna sprida denna länk även till dem.

Som funktionär betalar du ingenting för att åka på Nattkampen. Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift står också för din resekostnad till Tallnäs. Vi ser gärna att ni som kommer från samma ställe och ska vara funktionärer samåker till Tallnäs. Om möjligt vill vi att ni tar er till Tallnäs själva men vi har viss möjlighet att hämta upp er vid stationen i Skillingaryd. Meddela Torsten Thorvaldsson i god tid om du behöver skjuts från Skillingaryd.

Vi ser gärna att ni som har möjlighet kommer redan på fredag kväll och hjälper oss att förbereda allt praktiskt på plats. Har ni inte möjlighet till det ber vi er vara på plats senast till lunch på lördagen. Om några av er har möjlighet att vara på plats redan till lunchtid på fredagen så behöver vi hjälp med att markera ut hela banan. Ange i övrigt fältet i anmälan om du har möjlighet att vara på plats tidigare på fredagen. All mat under helgen serveras på Tallnäs och är naturligtvis gratis för funktionärer.

Vi erbjuder alla funktionärer sängplats på Tallnäs i delade rum. Är det någon som hellre vill tälta som deltagarna kommer göra är det helt ok det också. Ange det i er anmälan isåfall.

Arrangemanget avslutas strax innan lunch för deltagarna men vi räknar med att ni som är funktionärer stannar kvar en stund och hjälper oss att plocka ihop och göra iordning allt innan ni åker hem. Lunch ingår på söndag för funktionärer och ni kan räkna med att vi är klara så att ni kan åka hem mellan 14-15 på eftermiddagen.

Vi räknar med att det under Nattkampen kommer vara ca 300 personer från hela södra Sverige som tävlar i ca 50 lag. Mer information om Nattkampen finns på http://nattkampen.se

Om ni har ytterligare frågor kontakta Torsten Thorvaldsson på 073-816 34 42 eller torsten.thorvaldsson@svenskakyrkan.se eller Jakob Wikström på 0470-77 38 24 eller jakob.wikstrom@svenskakyrkan.se