Juniorläger 2024 på Tallnäs

Årets lägertema är Astrid Lindgren. Under Svenska Kyrkans Ungas läger utlovar vi ett äventyr du sent glömmer. Här kommer du får möta flera karaktärer ur Astrids berättelser, kanske även Sigge Sork. Tillsammans gör vi det här lägret fantastiskt!

Vi leker, träffar nya och gamla vänner, pysslar, tävlar och genomför spännande aktiviteter och vi firar en härlig gudstjänst utifrån temat. Lägret är en fantastiskt rolig upplevelse där barn får lära känna andra barn i sin egen ålder och ledarna får lära känna ledare från andra platser i stiftet. Det kommer bli ett grymt bra läger och vi hoppas verkligen att just du vill komma och vara med och uppleva detta lägret med oss!

Lägret är för barn som är i junioråldern, lägrets innehåll anpassas efter att barnen är i mellanstadieåldern. Barnen åker på lägret tillsammans med sina ledare. Under lägret sover du som ledare tillsammans med dina juniorer.

Start fredagen den 25 oktober.
Drop-in från kl 16.00.
Kvällsmat serveras från kl: 17.00
Gemensam start kl: 18.30 i idrottshallen
Vi avslutar med lunch söndagen den 27 oktober kl: 11.30, därefter hemfärd.
Slut ca 12.00.
Kostnad: 800kr för den deltagare som är medlem i Svenska Kyrkans Unga. 1000kr för den som inte är medlem.
Det finns viss möjlighet för församlingar att söka bidrag.
Vuxna som åker med på lägret men inte är ledare betalar fullt pris, 1350kr, exempelvis förälder/anhörig.
Tänk på att ni som församling kanske kan bidra med denna summa.

Höstens läger är fullbokat. Håll koll på hemsidan och sociala medier för information om nästa års läger.

Har du frågor om lägret? Kontakta någon i kommittén.
Lägrets Kommitté:
Oscar Skörd: 072-708 89 78 – Svenska Kyrkans Unga Värnamo
Felicia Karlsson: 070-619 71 12 – Oskarshamn – Blå Jungfrun
Natalie Magnusson: 070-597 78 20 – Dörby Hossmo pastorat
Oliver Jarenmark 070-247 80 80 – Svenska kyrkans unga Ljungarum
Molly Fagergren: 073-071 48 48 – Svenska Kyrkans Unga Torslunda (Växjö Stift)

Matteusevangeliet 10:13 “Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte: Guds rike tillhör sådana som de.”

Felicia

Oliver