Hej alla i Svenska kyrkans unga i Växjö stift!

Här kommer information om årets Vintermöte som går av stapeln 28 december och avslutas 1 januari. Årets tema är Genom eld och vatten – ett vintermöte i schlagerns anda – alltså ett läger fyllt med roliga aktiviteter, underbara gudstjänster, härligt folk, sång och musik. Det hade varit kul om just du och dina kompisar hade kommit till Tallnäs och firat in det nya året med oss, vi lovar att det kommer bli kul!

Årets bibelord är hämtat ur Psaltaren 66 och lyder: ”Vi gick genom eld och genom vatten men du förde oss ut i frihet.” Vi tänker att det här är ett bibelord som beskriver hur livet är. Ibland känns det som att vi går genom eld och ibland genom vatten men Gud är alltid med oss genom livets prövningar och glädjestunder. Gud sviker aldrig oss, Gud är en klippa att luta sig mot.

Praktisk information om Vintermötet 23/24:

Anmälan: Sker via länk längst upp på sidan.
Åldersgrupp: Vintermötet riktar sig till dig som är mellan 14-30 år.
Pris: Anmälningsavgiften är 1 500kr/person för medlem/stödmedlem i Svenska Kyrkans Unga. För övriga är avgiften 3 000kr/person. Funktionärer betalar 750kr/person. Deltagaravgiften ska betalas i förväg senast den 15 december enligt instruktion i anmälan.
Sista anmälningsdag: Sista anmälningsdag är den 1 december. Avanmälan kan ske till ulrika.u.karlsson@svenskakyrkan.se fram till den 20 december. Vid avanmälan efter 20 december krävs sjukintyg för att avgiften ska återbetalas.
Bekräftelse med praktisk information, hålltider och packlista kommer skickas ut till alla anmälda deltagare efter sista anmälningsdag.

Vi uppdaterar vår instagram kontinuerligt och där kommer ni finna information om lägret, följ oss gärna där och fortsätt hålla dig uppdaterad här på hemsidan.

@vintermote

Årets kommitté: