Datum: 28.12.2017 – 01.01.2018

Sista anmälningsdag: 17.12.2017

Plats: Stiftsgården Tallnäs

Välkomna till Vintermötet 17/18, May the Odds be Ever in Our Favor!

Vår värld är mer splittrad än någonsin. Vissa människor måste fly för sina liv medan andra stänger in sig i sin trygghet.

I denna kaotiska tid får vi samlas till Vintermötet 17/18 – May the odds be ever in our favor. Årets vintermöte kommer att fokusera på den värld vi lever i, hur vi tar hand om Guds skapelse både naturen och våra medmänniskor. Idag spelar det stor roll var man är född för vilka förutsättningar man har att leva det liv man vill, precis som det i Hungergames spelar stor roll vilket distrikt man kommer ifrån. Världen vi lever i är orättvis och fördelningen av pengar, mat och varor har lett till stora klyftor mellan människor. Men vad kan vi kristna göra åt det? Varför ska vi göra något? Och vilken roll spelar egentligen dina handlingar? Kan man finna goda saker även i de mörkaste tiderna när det inte ser ut att finnas någon lösning? Vi kommer under lägret att få diskutera kring vår tro och hur den kan omsättas i handling, och lyssna på bra föreläsare som ska få inspirera oss. Är du nyfiken på vilka som medverkar? Då ska du kolla in här!

Praktisk information:

Datum och tider: Vindermötet börjar den 28 december med drop in mellan klockan 11-14. Programmet startar vid 14. Lägret avslutas på nyårsdagen ca klockan 14. Åker du kollektivt kan du boka hemresa efter 14.

Kostnad: Kostnaden för lägret är 950 kronor. (om du är medlem i Svenska Kyrkans Unga). Medlemskapet är gratis och du kan enkelt bli medlem genom att registrera dig på medlemssidorna. Vill du inte bli medlem är priset istället 2500 kronor.

Sista anmälningsdag: 17 december. Sen anmälan i mån av plats. Förseningsavgift på 100kr tillkommer vid sen anmälan. Anmälningsavgiften på 950 kronor ska betalas till Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift på postgiro 5096-0269 innan sista anmälningsdag för att anmälan ska vara giltig.

Titta gärna in på vår egna sida för att hitta allt om årets vintermöte! Har du frågor så kolla får FAQ eller maila vintermote@svenskakyrkansunga.com //Amanda, Ellinor, Jonna och Torsten

Håkan Runnsjö

Molly Fagergren