Datum: 28.12.2016 – 01.01.2017

Plats: S:t Sigfrids Folkhögskola

Vintermötet är tyvärr inställt på grund av för få deltagare!

Vintermötet 16/17 – Made with a Purpose!

Mer information om lägret som uppdateras kontinuerligt finns på: vintermote.nu Checka även Instagram: Vintermote16/17 och snapchat: VM16/17

Årets Bibelord:

”Ty liksom vi har en enda kropp men många lemmar,alla med olika uppgifter,så utgör vi,fast många,en enda kropp i Kristus, men var för sig är vi lemmar som är till för varandra” Rom 12:4

Funderar du ibland på om Gud finns? Funderar du ibland på var just din unika uppgift är? Vill du diskutera allt ifrån stora livsfrågor till dagliga matrutiner? Eller vill du kanske bara träffa ny vänner och vara med om årets roligaste nyårsfirande? DÅ är årets Vintermöte något för dig!

Årets Vintermöte hålls på S:t Sigfrids folkhögskola i Växjö den 28 december – 1 januari kommer att bjuda på en rad olika aktiviteter i trons tecken. Gudstjänster, lekar och evenemang på och utanför lägergården, god mat, sällskap, kramar för den som vill, samtal och Jesus. Lägret riktar sig till dig som är 14-30 år och är nyfiken på tro och gemenskap. Vintermötet är ett bra sätt att lära sig mycket om Gud men också om sig själv och andra människor. Dessutom så kommer nyårsafton att bjuda på ett fullspäckat nyårsprogram med nyårsmiddag till spex – Det kommer att bli ett nyårsfirande du sent kommer att glömma. I år har vi äran att ha med oss två stycken fantastiska präster. Lägerpräst: Magnus Lind och hängpräst: Emil Jörgenssen. Med oss har vi också lyckan att ha diakon Maria Lind.

Förstagångvintermötesåkare:
Vintermötet = ditt ideala nyårsfirande!

Men vad är det och vad sjutton gör man?
Vintermötet är en årlig tradition inom Växjö Stift där en stor grupp ungdomar samlas en knapp vecka runt nyår och leker, lär sig, får nya vänner och framförallt firar in det nya året tillsammans. Den 31/1 samlas alla deltagare för en trerätters pangmåltid med tillhörande spex/uppträdande i allt från fantastiska sångnummer till allmänt toktrams. Lägret kryddas med fantastiska mässor som är helt unika och oförglömliga. Tidigare deltagare talar ofta om mässorna under Vintermötet som speciella och något som de aldrig kommer glömma, inte minns den årliga Lovssångsgudtjänsten som firas under lägret. Lovssångsgudtjänsten har fokus på bön och blandas upp med mycket fantastisk lovssång.

Hur fungerar det rent praktiskt? Under dagen den 28:e är det dropp in för alla deltagare och kommer finnas drop in-aktiviteter och lunch för de som kommer tidigt. Sen inviger vi lägret och drar igång med ett fullspäckat schema med skoj. När man anmält sig får man ett brev på sin mejl med packlista och ännu mer praktisk information. Har man fler frågor kan man alltid mejla vilma.rydstedt@gmail.com. Boendet kommer ske i rum på St. Sigfrid Folkhögskola där lägret håller hus och några kommer bo i golvlogi. Ska ni bo golvlogi så får ni veta det i god tid och tar då med liggunderlag/luftmadrass/annan madrass etc.

Till föräldrar: Vintermötet planeras och utförs av en kommitté i åldrarna 19-21 och på plats finns ett gäng funktionärer, 2 präster och 1 diakon. Era ungdomar kommer befinna sig i en trygg miljö på St Sigfrids Folkhögskola och som arrangör står Svenska Kyrkans Unga i Växjö Stift (svenskakyrkansunga.com). Har ni några frågor så tveka inte att mejla vintermote@svenskakyrkansunga.com.

Vintermöteshälsningar önskar Vilma Rydstedt, Therese Wetterberg, Andreas Axelsson och Sebastian Lind!

När? 28 december – 1 januari
Var? S:t Sigfrids folkhögskola
Kostnad? 950 kr för dig som är medlem i Svenska Kyrkans Unga. Annars kostar det 2 500 kr. (Det är gratis att bli medlem) Anmälan? Görs via länken oven senast den 11 december. Sen anmälan i mån av plats. Förseningsavgift på 100kr tillkommer vid sen anmälan
Frågor? vintermote@svenskakyrkansunga.com eller pernilla.c.sjogren@gmail.com