Datum: 08.08.2013 – 11.08.2013

Plats: Fyrishov, Uppsala

Stora årsmötet 2013

Stora årsmötet, eller som det ibland förkortas, SÅM, är den 8-11 augusti 2013 i Uppsala. Svenska Kyrkans Ungas Stora årsmöte hålls vartannat år och är Svenska Kyrkans Ungas högsta beslutande organ dit alla aktiva lokalavdelningar får skicka ombud. På Stora årsmötet träffas deltagarna för att diskutera om frågor tillsammans i plenum och i mindre grupper, som tex. utskott och distriktsträffar.

Sista anmälningsdag är den 31 maj, så nu börjar det bli dags att anmäla sig. Det gör du på Svenska Kyrkans Ungas Medlemssidor.

Pris: 950 kronor/person inkl. mat och golvlogi. Ombus kostnader betalas enligt stadgarna av sändande organ.
Utöver det kommer det att finnas möjlighet att boka del i fyrbäddsstuga till självkostnadspris.

Ramtider
09:00 Incheckningen öppnar på Fyrishov
11:30 Incheckningen stänger för ombud och ersättare. Under förmiddagen kommer det att erbjudas workshops och aktiviteter av olika slag.
11/8 16:00 Avslutning: Efter denna tid kan du räkna med att åka från Fyrishov

Mer information om Stora Årsmötet finns på Svenska Kyrkans Ungas hemsida