Vem är kungen i Djungeln?

Du äger, häng med på läger!

Det kommer bli massor av roliga aktiviteter där olika sinnen används, härligt häng i Gammelgården, lek, andakter o gudstjänst i kapellet. Årets läger har Lejonkungen som tema. Vi möter några spännande berättelser och djur från bibeln samt filmen Lejonkungen. Läger är en fantastiskt rolig upplevelse där barn får lära känna andra barn i sin egen ålder och ledarna får lära känna ledare från andra platser i stiftet. Det ska bli ett grymt bra läger och vi hoppas verkligen att ni vill komma och vara med!

Ett läger för barn 7-13 år tillsammans med ledare. Vi önskar att ni i er grupp kollar på Lejonkungen tillsammans, innan lägret.

Start fre 27 okt på stiftsgården Tallnäs. Drop-in från kl 16.00. Kvällsmat serveras från kl 18. Gemensam lägerstart kl 19.
Avslutning sön 29 okt 13:00, därefter hemfärd.

Kostnad: 400 kr för medlem i Svenska Kyrkans Unga (det är gratis att bli medlem). 600 kr för den som inte är medlem.

Tänk på att ta med; lakan och ”sovsaker”, oömma kläder för olika väder, vi kommer att vara både ute och inne. En liten godispeng och en liten ficklampa kan också vara bra. Vi ledare ansvarar inte för värdesaker och man får inte låsa på rummen, så lämna sådant hemma.

Anmälan: Görs av gruppledare på www.svenskakyrkansunga.com senast den 13 oktober. Antalet platser är begränsat till 150 personer, först till kvarn gäller.

Anmälningsavgiften ska betalas in till Bg 5096-0269 innan sista anmälningsdag för att anmälan ska vara giltig.

Har du frågor om lägret?
Kontakta Molly Fagergren på tvetamolly@live.se, eller Amanda Lönneborg på amanda.lonneborg@live.com.

Frågor om anmälan?
Kontakta Ulrika Karlsson på ulrika.u.karlsson@svenskakyrkan.se

Planeringsgrupp för lägret:
Molly Fagergren, 073-020 64 59, Torslunda
Amanda Lönneborg, 070-592 66 81, Torslunda
Jonas Lindstrand, 070-744 75 37, Diakon i Jönköping
Hanna Alberius, 076-899 08 99, Två Systrars

Jesus sa: ”Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem.”

Molly Fagergren