Datum: 26.10.2018 – 28.10.2018

Sista anmälningsdag: 07.10.2018

Plats: Stiftsgården Tallnäs

Välkomna till årets minior- och juniorläger!

Det kommer bli massor av roliga aktiviteter där olika sinnen används, härligt häng i Gammelgården, lek, andakter och gudstjänst i kapellet. Årets läger har regnbågen som tema. Det blir ett färgsprakande äventyr!

Läger är en fantastiskt rolig upplevelse där barn får lära känna andra barn i sin egen ålder och ledarna får lära känna ledare från andra platser i stiftet. Det ska bli ett grymt bra läger och vi hoppas verkligen att ni vill komma och vara med!

Ett läger för barn 7-13 år tillsammans med ledare. Start fre 26 okt. Drop-in från kl: 16. Kvällsmat serveras från kl: 18. Gemensam lägerstart Kl: 19 i idrottshallen. Avslutning sön 28 okt 13:00, därefter hemfärd. Kostnad: 400kr för medlem i Svenska Kyrkans Unga. 600kr för den som inte är medlem. Det finns viss möjlighet för församlingar att söka bidrag.

Tänk på att ta med: lakan och ”sovsaker”, oömma kläder för olika väder, vi kommer att vara både ute och inne. En liten godispeng och en liten ficklampa kan också vara bra. Vi ledare ansvarar inte för värdesaker och man får inte låsa på rummen, så lämna sådant hemma. Vi uppskattar om barnens och ungdomarnas telefoner lämnas hemma, vill man ringa hem så får man låna en telefon av ledarna. Det kan finnas barn på lägret med skyddad identitet, så därför inga bilder.

Anmälan: Anmälan görs av gruppledare senast den 13 oktober. Antalet platser är begränsat till 120 personer, först till kvarn gäller! Anmälningsavgiften ska betalas in till Bg 5096-0269 innan sista anmälningsdag för att anmälan ska vara giltig.

Kontaktperson:

Namn: Molly Fagergren