Miniorläger 2024 på Tallnäs!

Följ med på årets bästa Miniorläger!

Årets lägertema är Bibelns äventyr. Under Svenska Kyrkans Ungas läger utlovar vi ett äventyr
du sent glömmer. Var med och se om ni kan lyckas hitta den försvunna sorken. Vill ni få reda på vem sorken är så bege er mot Tallnäs!

Tillsammans gör vi lägret fantastiskt, vi leker, träffar nya och gamla vänner, pysslar, tävlar och
genomför spännande aktiviteter och vi firar en härlig gudstjänst utifrån temat. Lägret är en fantastiskt rolig upplevelse där barn får lära känna andra barn i sin egen ålder
och ledarna får lära känna ledare från andra platser i stiftet. Det kommer bli ett grymt bra läger
och vi hoppas verkligen att just du vill komma och vara med och uppleva detta lägret med oss!

Lägret är för barn i åk F-3, som åker tillsammans med sina ledare. Vill man som familj komma på
lägret så är man varmt välkommen, ta kontakt med den församling du tillhör och se om ni kan
samordna er. Under lägret sover du som ledare/vårdnadshavare tillsammans med dina miniorer.

Start fredagen den 5 april. Drop-in från kl 16.00.
Kvällsmat serveras från kl: 17.00
Gemensam start kl: 18.30 i idrottshallen
Vi avslutar med lunch söndagen den 7 april kl: 11.30, därefter hemfärd. Slut ca 12.00.

Kostnad: 800kr för den deltagare som är medlem i Svenska Kyrkans Unga. 1000kr för den som inte är medlem. Det finns viss möjlighet för församlingar att söka bidrag.

Vuxna som åker med på lägret men inte är ledare betalar fullt pris, 1350kr, exempelvis förälder/anhörig. Tänk på att ni som församling kanske kan bidra med denna summa.
Anmälan: Hittar du längst upp på sidan.

Har du frågor om lägret? Kontakta någon i kommittén.
Frågor om anmälan? Kontakta Ulrika på ulrika.u.karlsson@svenskakyrkan.se

Lägrets Kommitté:
Gideon Claesson: 072-525 06 15 – Svenska Kyrkans Unga Månsarp
Molly Fagergren: 073-071 48 48 – Svenska Kyrkans Unga Torslunda (Växjö Stift)
Gina Lindblom 076-033 18 08 – Svenska Kyrkans Unga Lessebo
Johanna Ljungberg 076-309 65 14 – Svenska kyrkans unga Lessebo
Oscar Skörd: 072-708 89 78 – Svenska Kyrkans Unga Värnamo

Matteusevangeliet 7:12
“Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem.”