Datum: 28.12.2018 – 01.01.2019

Sista anmälningsdag: 09.12.2018

Plats: Tallnäs

IRL – can’t read my pokerface

Flyer och affisch för lägret kan laddas mer här. Affischen lämpar sig för A3-format och flyern för A5-format

Första moseboken, kapitel 1 vers 26

“Gud sade: ‘Vi skall göra människor som är vår avbild, lika oss.’”, så inleds bibelordet för vintermötet 18/19. Det är ett utdrag ur skapelseberättelsen som talar om hur Gud skapar människan till sin avbild. Det talar om att människan är vacker, värdefull och oskattbar.

Idag är vi uppkopplade tjugofyra timmar om dygnet, sju dagar i veckan. Sociala medier stjäl ständigt vår uppmärksamhet och vi är alltid tillgängliga. Med allt som händer i den virtuella verkligheten och samtidigt “in real life” slutar vi vara närvarande i stunden, i det som sker – runt omkring oss, och inom oss. Det är dags att logga ut – att ta en paus från det uppkopplade livet och bli medvetna om oss själva.

Samhället vi lever i idag upplevs av många som fullt av krav. Man ska vara perfekt, toppresterande i alla livets aspekter. Idealen som trycks upp framför oss tycks helt omöjliga att uppnå, för hur ska man som människa kunna vara allt det? Många känner sig otillräckliga och ibland till och med mindre värda.

Du kan läsa mer om årets tema på Vintermötets temasida.

Praktisk information om Vintermötet 18/19:
När? 28 december 2018 – 1 januari 2019.
Var? Stiftsgården Tallnäs.
Vem? Lägret riktar sig till dig mellan 14-30 år.
Kostnad? 950 kr för dig som är medlem i Svenska Kyrkans Unga. (Medlemsskapet är gratis och du kan bli medlem direkt på nätet på Svenska Kyrkans Ungas medlemssidor.) För dig som inte är medlem är kostnaden 2 500 kr.
Anmälan? Anmälan sker här på arrangemangssidan senast den 9 december.

Kontaktperson:

Namn: Molly Fagergren