Hej!

Under sista helgen i mars (28-30/3) hålls Distriktsårsmötet för Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift (DÅM) i Kalmar med S:ta Birgitta församling som värdförsamling. För att ni ska kunna delta är det några punkter som behöver bockas av:

1. Anmäl dig, Sista anmälan är 16/3 och görs via arrangemangssidan
  2. Ombud, Vill ni kunna rösta och yrka under mötets gång måste ni se till att er lokalavdelning är aktiv, detta måste göras senast den 15 mars! – För fullständig lista över distriktets lokalavdelningar och vad som möjligen behöver kompletteras se arrangemangssidan.

I enlighet med stadgarna skickades kallelsen ut innan den 20 januari (finns även. Däremot välkomstbrev till alla anmälda skickas ut efter sista anmälan. I välkomstbrevet återfinns all den praktiska information ni behöver ta del av inför DÅM.

Övrigt

• Tag fram din kreativa sida och fundera över vilka spex som kan tänkas dra in mycket kollekt under mötet. Lugn, låt kreativiteten flöda! – Det är ju trots allt inte ni som ska utföra spexen, Distriktsstyrelsen kommer stå för denna underhållning.
  • Officiella hashtags innan, under och efter årsmötet: #DÅM14 #DÅMväxjö
  • Frågor, skickas till torsten@svenskakyrkansunga.com