Den 1-2 oktober 2016 kommer årets nattkamp gå av stapeln på Hjärtaskogs lägergård långt inne i glasrikets djupa skogar. Detta år är det Växjö distrikt som håller i Nattkampen och vi behöver er hjälp för att genomföra detta stora arrangemang!

Nattkampen är ett samarbete mellan Växjö, Skara, Linköping, Göteborg och Lunds distrikt och roterar mellan de ansvariga distrikten. Under nattkampen tävlar man i lag om 4-7 personer i 4 olika klasser. Tävlingen består av en bana på ca 1 mil i blandad skogsterräng och under vandringen ska man genomföra 8-10 kontroller. Det är till kontrollerna vi nu söker funktionärer.

Vill er församling/lokalavdelning bemanna en kontroll? Hör då av er till Torsten! För att bemanna en station krävs åtminstone 8-10 personer. Är ni inte så många ungdomar i er församling går det bra att ändå anmäla intresse och då kan ni få hålla en station tillsammans med en annan grupp. Stationernas innehåll är knutet till temat för nattkampen som detta år är ”En glasklar nattkamp” men de tre stationerna bibel, friluftsliv och sjukvård finns allt med. Beroende på era önskemål kan ni få en detaljplanerad station eller en station med bara ett övergripande tema som ni får planera själva.