Bakre raden fr. v. Freja Renhorn, Frida Gustavsson, Josef Fjellander, Jacob Fredriksson, Torsten Thorvaldsson

Främre raden fr. v. Sanna Sundberg, Hedvig Siljedahl, Ellen Isaksson, Rebecka Lind, Håkan Runnsjö, Erik Haneklou, Erik Samuelsson

Saknas: Erika Sjöberg

Det här är alltså den nya distriktsstyrelsen som valdes på Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift sitt distriktsårsmöte 22-24 mars i Sofiagården, Jönköping. Årsmötet samlade ca 55 personer från 12 lokalavdelningar i Växjö stift. På distriktsårsmötet beslutades vad Svenska Kyrkans Unga i Växjö stift ska bedriva för verksamhet under det kommande året och hur organisationens tillgångar ska användas. Det beslutades även om ändring i flera paragrafer i stadgarna som behandlar olika tidpunkter runt årsmötet. T.ex. ändrades motionsstoppet från sex till fyra veckor innan årsmötet. Dessutom behandlades två inkomna motioner från Svenska Kyrkans Unga i Torslunda.

Utöver årsmötesförhandlingar samlade den avgående styrelsen in pengar till Svenska Kyrkans Unga i Växjös stifts kollektprojekt, Stöd flickors kamp för rätten till sin egen kropp, som är ett projekt som stöds av Svenska kyrkans Internationella arbete (mer information: http://svenskakyrkan.se/default.aspx?id=640647 ). På lördagkvällen tog vi en längre paus i förhandlingarna och besökte äventyrsbadet på Rosenlundsbadet för lite avkoppling och skoj. När vi kom tillbaka var hela Sofiagården nersläkt för att vi skulle uppmärksamma Earth Hour som inträffade mellan 20:30-21:30 på lördagkvällen

Den nyvalda styrelsen tackar för förtroendet och ser fram emot att tillsammans med er jobba för att förvalta och utveckla organisationen under det kommande året. Mer information om oss och kontaktuppgifter hittar du här.

Distriktsstyrelsen genom
Torsten Thorvaldsson